Jó úton jár a Nestlé

2021. október 28.

VG placeholder v8

A világ egyik vezető élelmiszeripari vállalata jóval túlnőtt már korábbi szerepén. Az egészséges életmód és felelősség üzenetük szerint az élet minden területén hangsúlyos kell, hogy legyen. A Nestlé jó image-építése mellett is gyakran jelennek meg hírek arról, hogy a legnagyobb műanyagszennyezők közé tartozik a világon és hogy életmód-reformra ajánlott termékei egy része sokáig egészségtelen volt. Ezek a hírek rövid távon nem változtatnak az árfolyamon, de az új fenntartható szempontok bekerülésével negatívan hathatnak az új értékeltségi mutatókra.
 
A vezérigazgató 2017 óta azonban komoly sikereket ért el miután elhatárolódott a korábbi céges politikától. A termékportfolió eltolódott a magasabb növekedési rátájú és kedvezőbb marzsú termékek irányába, mint a kávé és az egészséges termékek. Ez 2021 első negyedévében már jól látszott, amikor a konszenzusos várakozást duplázva 7,7 százalékkal nőttek az eladások. Jó döntés volt a három éve kötött együttműködés a Starbucks hálózattal is, ebben a negyedévben a kooperáció 15,5 százalékos bevételnövekedésről számolt be. Nem meglepő, hogy a pandémia miatt az állateledel üzletág is kétszámjegyű gyarapodást ért el: a karanténidőszak alatt sokan vállalták egy vagy több háziállat gondozását.  Ugyanez a szél segítette az otthon fogyasztandó félkész ételek piacát is, a vegán és növényi alapú termékek értékesítését pedig az új környezetvédelmi trendek is támogatják

A teljes cikket itt olvashatja: 
https://www.vg.hu/penz-es-tokepiac/2021/10/jocskan-tulnott-szerepen-a-vilag-egyik-vezeto-elelmiszeripari-vallalata

Világgazdaság
2021.10.28. hétfő
53. évfolyam 209. (13 215.) szám 
10. oldal Stratégia rovat

Friss tartalmakért iratkozzon fel
a Prestige Financial Nézőpontra!

* A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező