A változó szokásokon nyer a FedEx
Szerző: Kiss Mónika, a Prestige Financial Zrt. vezető stratégiai tanácsadója
Az elmúlt év minden szállítmányozási vállalat számára kihívás volt: egyrészt a kereslet exponenciálisan megnőtt, másrészt a munkaerőkínálat voltatilitása és az ellátási láncok megtörése folyamatos problémákat jelentett. A FedEx tavaly júliusban úgy foglalta össze a helyzetet, hogy néhány hét alatt több év kiskereskedelmi forgalom-növekedését kellett kezelniük. Az e-commerce üzletág részesedése egy negyedév alatt 16 százalékról 27 százalékra nőtt, miközben a B2B (business to business) rendelések hirtelen estek a vállalati csődök és boltbezárások következtében. Nem állítható tehát, hogy a szállítmányozási vállalatok, mint a UPS és a FedEx ingyen pénzhez jutottak, sikerük, -melyet éves részvényárfolyamuk is tükröz-, gyors vállalatátszervezési lépések eredménye.
A tavalyi negyedik negyedévben már látszott, hogy a vállalati üzletág lassan visszatalál a régi kerékvágásba, és az átoltottsági arány növekedésével a B2B rendelések is hozzá tudnak tenni az üzletmenet sosem látott emelkedéshez. Az elmúlt negyedévben az elemzők arra várták a választ, hogy visszaesnek-e az online rendelések a nyitással párhuzamosan. Most úgy látszik, hogy a fogyasztói szokások hosszabb távra is kiható változásokon mentek át az elmúlt negyedévekben.
A teljes cikket itt olvashatja: https://www.vg.hu/penzugy/strategia/nyer-a-fedex-a-valtozo-szokasokon-2-3862715/
Világgazdaság
2021.06.24. csütörtök
53. évfolyam 120. (13135.) szám
10. oldal Stratégia rovat