A fogyasztószerekről nem érdemes leállni
Kiss Mónika vezető stratégiai tanácsadó kollégánk véleménye megjelent a Világgazdaság felületén.
Nagy figyelmet kaptak az elmúlt évben a fogyasztószerek, kielégíthetetlennek tűnő keresletüknél csak az azokat előállító vállalatok árfolyamnövekedése volt jelentősebb. A Business Insider és a Goldman Sachs szerint a fogyókúrás gyógyszerek piaca 2030-ra csaknem 100 milliárd dollárt tesz majd ki, de a konzervatívabb Morgan Stanley is 80 milliárdos kereslettel számol. Jelenleg az Eli Lilly és a Novo Nordisk az a két vállalat, amelyik vezető terápiaként osztozik a piacon, de a trónkövetelők sora hosszú.
Ennek nem csak az az oka, hogy folyamatosan érkeznek a kutatási eredmények, melyek szerint az elhízás mellett más, következményként fellépő betegségek, mint pl. a súlyos szív- és érrendszeri események esetében is biztatóak a vizsgálatok. De ahogy az idő telik, az is egyre jobban látszik, hogy aki abbahagyja a szerek használatát, 12-18 hónapon belül nagy eséllyel visszahízza a leadott kilókat. Ennek elkerülése egy egész életre szóló elköteleződést és nem mellesleg a gyógyszervállalatok számára állandó bevételt jelent.
Ha ehhez hozzátesszük, hogy a WHO adatai szerint 2020-ban a világ teljes lakosságának több mint 40 százaléka volt túlsúlyos vagy elhízott és a következő 10 évben ez 50 százalék felé emelkedhet, akkor már nem tartjuk túl optimistának a fenti előrejelzéseket. Persze nagy kérdés, hogy hányan és mennyiért és milyen gyógyszerekhez juthatnak majd hozzá, milyen biztosítási támogatottság mellett.
További részletekről a Világgazdaság oldalán megjelent cikkünkben olvashatnak.